marți, 8 noiembrie 2011

Motivele alegerii paradigmei

În proiectarea unității de învățare aleasă ,echipa noastra a ales sa utilizeze paradigma interpretativ-simbolică, fiind un model centrat pe valorificarea resurselor umane, a relațiilor interindivduale.
Aceasta paradigma se centreaza in primul rand pe om (pe elev) si pe modul de gandire,al acestuia.Acest model ales nu se limiteaza doar la partea cantitativa a informatiei percepute spre deosebire de paradigma rationala.,ci tine cont si de aspectele calitative.El incearca din punct de vedere pedagogic sa
asigure atat partea teoretica (intelegerea) cunostiintelor dar mai ales partea practica (punerea acestor intr-un mod corect in practica),sustinand totodata importanta intercorelarii celor trei elemente ale competentei: a sti(cunostiinte) a face(abilitati) si a fi(atitudini si valori).
Scopul principal al paradigmei interpretativ-simbolice este dezvoltarea perfectionarea competentelor elevului,cresterea inteligentei elevului la un nivel cat mai ridicat.In acelasi timp,invatarea fiind considerata un proces de cunoastere ,acesta unitate de invatare permite si integrarea in activitatiile de grup,si mai precis dezvoltarea relatiilor interpersonale.
Din punctul nostru de vedere paradigma interpretativ-simbolica este cea mai potriva ca unitate de invatarea deoarecere se bazeaza pe ceea ce este cel mai important ,pe elev,pe ceea ce asta intelege ,astfel incat sa poata stii sa puna si in aplicare ,nu sa porneasca pe ideea”invat mult si prost”,si in acelasi timp ii dezvolta si perfectioneaza competentele personale dar si pe cele sociale

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu